Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tombe691
Har haft lite bekymmer med larmet senaste året. Någon eller några gånger i månaden börjar det tuta utan någon synlig åverkan. På volvo kunde man konstatera att sensorn bak löst ut. Men rådet var att låta det vara ett tag och se om det hände fler gånger vilket det nu gjort. Fler som haft liknande problem?

XC90-06
Användarvisningsbild
av tombe691
har hänt i alla möjliga lägen, plant hemma, i lutande backe på macken. Men oftast ganska normala lägen. Bytte batteri på bilen för ett halvår sedan.
Användarvisningsbild
av tombe691
ett opålitligt larm är ju nästan sämre än inget larm. Tråkigt både för mig och min omgivning att få nattsömn och tystnaden förstörd alldeles för ofta. Samtidigt vore det ju skönt att ha ett larm som går att lita på.
Användarvisningsbild
av Bullock
Provocative skrev:Testa råttfällor. Har du möss i bilen så aktiverar de rörelsedetektorn.
:lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av tombe691
de försämrar även luftintaget om det bestämmer sig för att bygga bo i luftfiltret. Råkade ut för detta missöde på min gamla v70. Fanns ingen felkod för råttbo så teknikern visste inte riktigt var han skulle börja... men därefter har hela garaget fyllts av fällor och inga spår av möss senaste året så det måste nog tyvärr uteslutas....

Utrustningslista: — Multimediasystem MM21 T[…]

OTA 4.xx

Jag fick bilen den 2 juli då den hade versi[…]

Kolla på bildelsbasen.se , där finns tr[…]

Volvo appen

Jag kan starta värmaren och fjärrstarta […]