Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wilden
Min låshylsa är trasig och någon resevhylsa har jag inte heller då någon sådan inte följde med när jag köpte den och inte heller "koden" har jag. Har varit till Volvo här i Gävle och fick ett prisförslag på att det kan komma att kosta allt från några hundra till flera tusen beroende på hur läng tid det tar, kunde ta en hel dag om man har otur (skrämmade vad dyrt det kan bli). Har varit till däckia och vianor men dom har inte kunnat hjälpa mig, fick däremot ett tips om nån liten bilverkstad som kunde ta bort dom för ett fast pris 250 kr/st. Funderar på att borra bort dom men det kanske är lite för riskabelt. Har inte hittat nått bra tips här på forumet. Så jag lär väl åka till den lilla verkstan och punga ut med 1000:lappen som det ser ut.
Användarvisningsbild
av Brainy
Var en bekants bekant (i vanlig ordning :( ) här i gävle som pajjade bulten för några månader sedan när han skulle byta vinterdäck och han fick betala just 250kr och vad jag förstod så blev det bra fixat. Det blir väl dock 1000kr för 4 däck då är jag rädd men det är ju förhoppningsvis ett fast pris.

Är du intresserad så kan du ju pm'a Nybbe_gefle här på forumet och höra vart det var någonstans.

mvh
Anders
av wilden
Ok ska kolla med honom nu på en gång..

Tackar
av Volvo_S60
Bilia i Malmö fixade mina fyra låsbultar för 500:- inkl 4 nya bultar och dom satt ändå rätt hårt. Tycker 1000kr låter lite dyrt om dom nu inte sitter stenhårt!

Hoppas det löser sig.
Användarvisningsbild
av camaro69
Jag hade samma bekymmer på min V70 R -04. Stollen :evil: på OK/Q8 :evil: i Smålandsskogarna hade dragit låsbultarna med muttermaskin så att det inte gick att lossa framhjulen.
Jag testade med dragskaft och naturligtvis gick den j-a låshylsan sönder.

Ringde till Volvoverkstaden i mörka Smålandskogen och pratade med meken som servat min bil. Han uppgav att dom hade som rutin att klistra lappen med kod på luckan under bagagerumsgolvet.

Nu spelade det naturligtvis ingen roll eftersom att låsbultarna fick tas loss våld så det blev till att handla nya. Men kolla på luckan efter koden.

Camaro69
av wilden
Hade inte den turen att dom klistrat dit nån kod :cry:
V70 2.4d startar ej [LÖST]

har precis samma problem , bilen går bra ,s[…]

Tja, först och främst grått, silv[…]

V60 D4 MY15 - till verkstad

Funderar på att tillfälligt ta ur s&a[…]

HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]