Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har haft trasig evaparatortempgivare, och när den pajjar så tar det ganska lång tid att det märks, och det blåser gradvis mindre och mindre (i takt med att evaporatorn fryser igen) och fläktarna låter mer och mer ansträngda. Tillslut blåser det inget alls genom spjällen, varken varmt eller kallt.
m2c skrev:Jag har haft trasig evaparatortempgivare, och när den pajjar så tar det ganska lång tid att det märks, och det blåser gradvis mindre och mindre (i takt med att evaporatorn fryser igen) och fläktarna låter mer och mer ansträngda. Tillslut blåser det inget alls genom spjällen, varken varmt eller kallt.
Jag har inte problem med min AC men jag är bara nyfiken om du vet om det sätts en felkod när denna givare går sönder ?
Japp, jag hade en felkod. Dock ingen tänd varningslampa eller så, den gick bara att se med VIDA (alt ppc, men någon sådan har jag inte). Minns att felkoden hette något med CCM-, det var länge sedan i mitt minne så var koden CCM-004 men när jag kollar i listan över felkoder nu så borde den ha hetat CCM-005.

Men felkod fanns som sagt för mig, men inget som gick att se på någon varningslampa.

jag slår dig med 1år 2016 köptes[…]

Hur kom du till slutsatsen att den är trasig?[…]

Identifiering Volvofälg

Min 744 GLT 16 valve hade också M46. Jag gil[…]

Var in på Volvo hemma i byn och tänkte […]