Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jackson75 skrev:Släpper sedan tripmätaren som har nollats, och display visar 045.
Jag fick heller aldrig någon lysande lampa som jag märkte, utan jag gick utifrån att instruktionen att släppa nollställningsknappen när tripmätaren "återfått sitt ursprungliga värde" som wissel skrev.

Alltså, man håller inne nollställingsknappen tills tripmätaren nollas, fortsätter hålla in tills den återfår sitt tidigare värde, sedan släpper man.
wissel skrev: I värsta fall får du väl använda din Dice ?
Det är fusk, det SKA gå utan DICE :D
Eftersom trippen nollats så gjorde jag ett par försök då jag väntade 10-14 sek innan jag släppte trippen, men ingen skillnad.
Undrar vad detta "045" innebär?

Ska fortsätta fippla lite till.
BINGO! Nu lyckades jag! :D

I mitt fall gjorde jag så här:
Tändning i läge 2, hålla inne trippen, vrid upp till läge 3, fortsätter att hålla inne trippen...gul varningstriangel tänds efter några sekunder, och vips var meddelandet borta! :D
wissel skrev:samma procedur men annan beskrivning:
Vrid på radioläget på nyckeln. Läge ett.
Håll inne trippmätarens nollställningsknapp.
Vrid på tändningen medan du fortsätter hålla inne knappen.
Nu skiljer det lite beroende på om bilen har service-lampa eller service-meddelande.
Bilar med lampa: Släpp knappen när service-lampan börjar blinka.
Bilar med meddelande: Släpp knappen när varningstriangeln i instrumetet börjar blinka.
Båda typer: Instrumentet kvitterar med ett "ding" att nollställning har utförts.
Hur långt "kommer ni" när ni försöker släcka? :P
Jippi, jag har också lyckats släcka service meddelandet. :D :D
Jag gjorde enligt ovanstående instruktion...
Volvo appen

Jag kan starta värmaren och fjärrstarta […]

https://www.google.com/amp/s/www.pbs.org/newshour/[…]

@Jallemet , Inte konstigt att vissa kör runt[…]