Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Barren
Hejsan, har en s60 -01 som har börjat bete sig lustigt på senaste.

För ett tag sen kom det upp på displayen "Emission Service Erfodras" dock så släcktes denna ganska snabbt och har bara dykt upp nån enstaka gång efter det.
Men nu på senare tid när jag ska till jobbet varje morgon så rycker bilen så fort man släpper på gasen lite och diverse, även farthållare vill ej funka. Dock kan man lösa dessa problem tillfälligt varje dag genom att stänga av bilen och låta den vara i 10min sen starta den igen så funkar farthållarn och den rycker inte.

Dock så kom det igår upp på displayen "Emission Service Erfodras" och detta stog hela dagen men idag har displayen inte visat någonting.

Nån som vet vad felet kan vara eller bara har en liten tanke på varför bilen beter sig som den gör?
Var inte länge sen den var inne på service och då visades inga felkoder på deras system!
av sfa
Har för mig att dom lanserade S80/S60 från -99 till -01 eller -02 med en ETM som är defekt.

http://volvoforums.com/forum/volvo-s60- ... -s60-3436/

ETM = Electronic Throttle Module (gasspjäll ?)

När jag hade liknande problem på en S80 så räckte det med att jag stannade och varvade rätt ordentligt med motorn så lugnade den ner sig.

Behöver inte alls vara samma sak dock. jag bara chansar =)

Låter som fel i ventilblocket i ABS-enheten.[…]

Kan tilllägga att min fortfarande fungerar me[…]

Volvo appen

Hade problem med klimatstart via app för n&ar[…]

Stefans 968

Ansökte om ny skylt. IMG_1262.jpeg