- sön 09 jun 2013, 16:58
Jag blir galen, nu har jag spenderat några timmar i garaget och bytt beläggen till parkeringsbromsen och nya skivor, så långt gick allt hur bra som helst allt passade perfekt och jag satte på däcken. Men sedan blev jag lite osäker på om jag fäst centrum fjädern korrekt så jag monterar ner allt och lirkar lite med fjädrarna. Men nu när jag skall sätta på skivorna igen vägrar dom att passa, antagligen spänner beläggen för mycket utåt? Fattar inte vad som kan ha hänt? Allt fungerade ju perfekt för några timmar sedan ??:-/
Jag har lossat på handbromsskruven alla möjliga varv men det verkar inte som vajern drar ihop eller spänner sig nere vid hjulet. Vad kan ha gott snett?
Fick med ett Justeringskit till beläggen och antar att den används still att spänna ut beläggen om man tycker de tar för dåligt, men detta är ju motsatt effekt av vad jag vill ha, så det kittet har jag skitit i.
Jag har lossat på handbromsskruven alla möjliga varv men det verkar inte som vajern drar ihop eller spänner sig nere vid hjulet. Vad kan ha gott snett?
Fick med ett Justeringskit till beläggen och antar att den används still att spänna ut beläggen om man tycker de tar för dåligt, men detta är ju motsatt effekt av vad jag vill ha, så det kittet har jag skitit i.
Volvo S60 2.4 - 2002 / Volvo XC60 D3 - 2011
- By LJN