Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Danniy
Funderar på att till sommaren beställa nya sommar däck på http://www.dackonline.se blir betydligt billigare än att köpa av däckfirma. Har hittat en firma som skiftar och gör hela det jobbet för 500 kr.

Någon som har provat detta ? Har ni något tips på bra däck i dimensionen 195 65 R15 ? Det skall vara H eller V däck eftersom jag har 140 hk snikmotorn.

Med tanke på mitt tidigare inlägg "redan byta däck" så vill jag ha ett däck som håller bra gärna mer är 3000 mil.

;-) Danniy
Användarvisningsbild
av greeeken
Jag köpte 17 tummare med nya däck från volvo igår för 3900 kr
225/45 17
funkar klockrent
Användarvisningsbild
av RC
Jag köpte på dackonline förra året och det funka hur bra som helst, dom har ju skitbra priser jämnfört med däckfirmorna häromkring Borås. så det är bara och beställa å hämta på posten :D
Användarvisningsbild
av Whisky
Jag har också beställt från nämnda firma. Funkade smärtfritt!

Årets testvinnare är ju Continental PremiumContact 2 (eller PremiumContact går lika fint, förra säsongens stora testvinnare. Kanske lite tystare än 2:an men inte riktigt lika vasst våtgrepp). En stark kandidat ytterligare är Nokian NRHi. Det har fått nästan lika bra och varit en tät 2:a i tre tester jag refererar till (Auto Motor & Sport, Vi Bilägare och Aftonbladet Bil).

Jag beställde PremiumContact till Volvon och Nokian till Subarun. Har dock ej hunnt utvärdera dem själv ännu...
Användarvisningsbild
av Måsen
Däck online är nog bra, men om det blir billigare beror nog mer på den lokaladäckhandlarens priser.
Jag har aldrig fått bättre pris på nätet än hos min däckgubbe.

Att tjäna ett par hundringar + att man ska hämta/lämna däck få dom skiftade, och uppe på det inte bara kunna åka tillbaka med dom om något inte stämmer, tycker jag inte det är värt.
Jag betalar gärna en slant för att allt ska gå smidigt + ha en vettig garanti.

Det kan inte skilja många kronor på ett 15" däck lokalt eller på nätet.
Kan tänka mig att vitsen är större på 17 och 18 tummare, även om jag alltid lyckats få ner priset till en jämförbar nivå eller billigare på dessa också.
av Groovy
Håller med Måsen att det troligen inte gör någon större skillnad prismässigt på 15".

Jag har nyligen själv köpt däck från dackonline.se och måste säga att jag verkligen är nöjd. Snabb leverenas. Köpte ett par Nokian Z som klarar höga hastigheter, är utan HA-olja och är tysta. Dessa gick på 1200kr styck vilket är klart billigare än vad jag fann på andra ställen (>2000kr). Att däcka om sommarfälgarna gick på 700kr vilker gör det till en bra affär för mig.

Så kontentan är att jag tror att du Danniy i första hand ska hitta det däck som passar dig och sen köpa det, oavsett om det är på nätet eller inte. Tror inte du behöver jaga runt efter bästa pris i o m att det troligtvis inte kommer skilja så mycket på 15". Men å andra sidan är det tämligen enkelt nuförtiden att hitta priser snabbt... :)
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]