Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Michael82
Hej!

Har en S60R -04. Utrustad med:

Feritta 3" inkl race cat
3" Evolve avgassystem
Race intercooler
BSR öppet luftfulter
Chippet är BSR. (han som sålde bilen sade att det va 380hk 490Nm, vad vet ja? Är nog bara steg 1 då bsr nekar till att det finns något steg 3 osv till den bilen.

Går i tankar att byta spridare till Siemens Deka 630cc och byta magnetventil till antingen Autotech's värre modell eller IPD Heavy Duty Turbo Control Valve (HD TCV).

Frågan jag undrar över är: Kan jag köra bilen till mappningen sen eller måste jag ta den på släp?
av Xuri
De enklaste å billigaste är å köpa handkontroll av autotech å köpa steg 3 E85 så slipper du köra dit. Visst några hk till med mappning blir de ju men är de värt de ? Org magnetventil funkar också men ny kan öka hk något.
Användarvisningsbild
av Jackson75
Ursäkta off topic men är det ngn som har data på original spridare på V70 2.5T 2004.
Flöde , ohmtal och fabrikat önskas :)
av Xuri
Jackson75 skrev:Ursäkta off topic men är det ngn som har data på original spridare på V70 2.5T 2004.

hmm, ja de är bosch spridare i alla fall å de är högohm, 12ohm.
vet inte men gissar att dom flödar runt 3-350cc per stycket.

kommer fan inte ihåg vilken färg de är på dom då hade jag vetat flödet.
Användarvisningsbild
av Jackson75
Xuri skrev:
Jackson75 skrev:Ursäkta off topic men är det ngn som har data på original spridare på V70 2.5T 2004.

hmm, ja de är bosch spridare i alla fall å de är högohm, 12ohm.
vet inte men gissar att dom flödar runt 3-350cc per stycket.

kommer fan inte ihåg vilken färg de är på dom då hade jag vetat flödet.
Tack xuri :)
OTA 4.xx

Ja för flera veckor, kanske en månad se[…]

Svärmor hade Bosch LU-Jetronic insprutning p[…]

Volvo appen

Jag får trycka väldigt många g&ar[…]

Hastighetsmätare 760

Är tyvärr inte sånt hjul i dessa m[…]