Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zenobia
1. Någon som kan rekomendera bra Xenon-ljus som passar direkt i helljuset?

2. Är det lätt att konvertera till högtrycksspolning på lampglasen? Tips och länkar?

.
av matzen10
Jag rekomenderar http://www.xenonvalot.com/. har inte själv beställt men känner några som har och är mer än nöjda.
Kundtjänst pratar även svenska :wink:
6000 kelvin ger det vita ljuset och är att föredra.

Tänkte beställa en omgång till dimljusen frampå vårkanten.

M V H
---< Matz
Användarvisningsbild
av henka35
Köp en sats från xenonkungen.se. Snabb och bra leverans. Jag har köpt två satser av dem. En både halv och helljuset. I V70 sitter det H7 på halvljuset och HB3 på helljuset.
Vet inte vilken S80 du har men kolla vilka socklar du ska ha. Snabb och enkel installation. det tar ca 30 min att gör det på helljuset. Man behöver ingen ny shunt för felmeddelanden, eftersom det inte finns på helljuset.
Resultatet är bra tycker jag, men köp ett kit med ballaster med kort tändtid. Jag valde xenonkungens Basic HID eftersom den har en tändtid på 4 sek. Dock har de slutat att saluföra dessa, men ring och snacka med dem. De fixar nog ihop något åt dig. Tips på ett filmklipp över hur snabbt helljuset tänder.

/Henrik

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]