Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thuné
Har lite funderingar på att byta till en s60 T5 2005-. alltså 260 hästaren. Finns fint trim till dem också.
Då är frågan, funderar på en automat då jag åker detta idag och har vant mig. skulle nog inte orka sitta o växla mellan 6 växlar manuellt.
Är denna maskinen nåt att ha med automat eller förstörs karaktären?
av haxpet
Hej

Jag kör en V70 med den maskinen, och har automat. Och det är ju helt ok.

Men om du tänker trimma så skulle jag välja manuell låda, jag tror det skulle vara roligare att köra så.
av Daddan
Automaten håller sämre för vridet efter trim.

Men steg 1 från ex. BSR funkar bra till automaten, 300hk, 400NM om man nu vill trimma. För mig räcker mina 250hk, speciellt då min försäkring fortfarande täcker bilen ifall något skulle hända. Jag har inte råd att chansa med en bil i denna prisklass...
Användarvisningsbild
av elmuppo
Thuné skrev:Har lite funderingar på att byta till en s60 T5 2005-. alltså 260 hästaren. Finns fint trim till dem också.
Då är frågan, funderar på en automat då jag åker detta idag och har vant mig. skulle nog inte orka sitta o växla mellan 6 växlar manuellt.
Är denna maskinen nåt att ha med automat eller förstörs karaktären?
Från 2005 är det ju en starkare låda,
så både automaten och den manuella fungerar fint, om man inte
pressar som en dåre 0-100 varje gång.
av Thuné
kör inte som en dåre, vill bara ha lite o ge vid omkörningar t.ex.
av Daddan
Thuné skrev:kör inte som en dåre, vill bara ha lite o ge vid omkörningar t.ex.
Vad ska du då med trim till? T5 räcker gott som den e original!

Och automat med motorstark bil är toppen! Bättre än manuell, enligt mig i alla fall. :wink:
Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]

Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]