Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Vattenfast spritpenna!? :shock: :mrgreen: :mrgreen:
Användarvisningsbild
av mhunter
Om det är olackerad plast som är repig, så kan det gå att värmebehandla det. Med öppen låga så smälter det upprivna (som blivit ljusa strimmor) ner igen. Man kan även trycka till den smälta ytan med t.ex. Smärgelduk i "rätt" grovlek för att få till stukturen.
Men det gäller att vara försiktig på handen. :-)
av linx
Jag hade provat att spraylacka med PlastiDip. Fungerar alldeles utmärkt på plast, gjorde senast idag på skyddet för den avtagbara dragkroken. Det är omöjligt att misslyckas med PlastiDip. Lackade mina fälgar i går, se bilden, blev hur bra som helst!
Bild

Just, blir det inte bra så kan man enkelt dra bort "plasten".
av JePe
linx skrev:Jag hade provat att spraylacka med PlastiDip. Fungerar alldeles utmärkt på plast, gjorde senast idag på skyddet för den avtagbara dragkroken. Det är omöjligt att misslyckas med PlastiDip. Lackade mina fälgar i går, se bilden, blev hur bra som helst!
Bild

Just, blir det inte bra så kan man enkelt dra bort "plasten".

Sweeeet =)
av JePe
mhunter skrev:Om det är olackerad plast som är repig, så kan det gå att värmebehandla det. Med öppen låga så smälter det upprivna (som blivit ljusa strimmor) ner igen. Man kan även trycka till den smälta ytan med t.ex. Smärgelduk i "rätt" grovlek för att få till stukturen.
Men det gäller att vara försiktig på handen. :-)

Bra tips. =)

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]