Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joppe45
Hej!
Hoppas på lite hjälp här.
Har en s60 sedan -11 som gått knappt 3000 mil.
Vibrationer i ratten från 90 km/h o uppåt.
-körde ner med vä framhjul i en grop och några dagar senare när jag satt o testade om det hänt något körde jag på en trottoarkant med höger fram ca 30-40 km/h (S) .
Gjorde en framhjulsinställning ( killen sa att det räckte med framhjulen då jag kört in med dessa) och balanserade sedan däcken. Problemen kvarstod.
Nu bytt till sprillans nya sommardäck och fälgar men det är fortfarande samma sak.

Några förslag?
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Vad har du köpt för däck? Har budgetskit på nu pga ekonomi de vibrerar lite. Det är landsaildäck. Det är inte så att din framvagn blivit sned vid kantkörningen? Din bil har ju gått så lite så bromsar och skeva skivor borde det ju inte vara.
av joppe45
dieselmagnus skrev:Vad har du köpt för däck? Har budgetskit på nu pga ekonomi de vibrerar lite. Det är landsaildäck. Det är inte så att din framvagn blivit sned vid kantkörningen? Din bil har ju gått så lite så bromsar och skeva skivor borde det ju inte vara.
Nä, köpte Hancook med fälgar från Svenska Fälg så jag tror det är bra grejer.
Kan framvagnen bli sned som inte korrigeras vid framhjulsinställningen??
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Ramen kan ju bli sned men det verkar ju långsökt. Ofta beror ju vibrationer på balansering. Bara för att de är balanserade när du köpte dom behöver de inte vara ok. Köpte däck och fälg från gummihuset för ett par år sedan som jag fick balansera om. Jag skulle skiftat fram och bakdäck för kontroll. >Detta är ju gratis men tar ju lite tid. Du har ju motorfästen som kan vara dåliga men inte efter 3000 mil. Jag skulle börja med däcken.

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]