Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KnotVillage
dieselmagnus skrev:Eller ppc

Tar inte V8 eller 3.2. Fick lämna tillbaka min efter 2 år då jag skaffade en v8.
Användarvisningsbild
av Perc
KnotVillage skrev:Har man Volvo så är det bara vida med dice som gäller.
Alla bilar sedan 2001 (bensin) respektive 2004 (diesel) måste vara kompatibla med EOBD. Detta för att t.ex. besiktningsmän ska kunna ha utrustning att läsa felkoder med. En läsare för EOBD kostar inte många korvören. Jag har en själv som jag tror jag gav 30 dollar för på dealextreme. Med den har jag t.ex. läst och nollat felkod på lambdasonden på en V70N 170hk 2001.

Men det är klart, felkoderna i EOBD täcker ju inte t.ex Volvos egna felkoder för trasig lampa i höger och vänster sminkspegel utan man får nöja sig med standardkoderna. :)
Användarvisningsbild
av milfshake
köp en ELM med blåtand så kan du läsa och radera alla avgas/motorrelaterade felkoder direkt i mobilen. kostar 100kr + 39kr för appen
därtill kan du också få upp livedata under körning (vacuum,varvtal,0-100 tid, varvtal, oljetemp osv) hur otroligt som helst

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]