Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
För min del åker alla emblem av. Mycket renare och stiligare utan :-)-)
Fast ribban i grillen rör man inte..
Användarvisningsbild
av Strandberg
llesrof skrev:
Perc skrev:Tycker själv att ögonlock hör hemma på rostiga honda civic. Inte på en XC90. Men det är tur att smaken är som baken. :)
Har själv också gärna emblemen kvar.
Skulle nog sträcka mig till att säga att smaken är delad. En del har god smak. Andra har det inte :mrgreen: Ögonlock, eller vad de där påkletade plastkorvarna nu kallas, är alltid dålig smak enligt mig. Jag kan väl ha viss förståelse för att någon finnig 18-åring i ungdomligt oförstånd kletar dit sådana för att hotta upp en gammal Golf, Volvo 850 eller, som någon nämnde, en rostig Honda. Men inte på en XC90 :mrgreen:
Man brukar ju säga att styla en Volvo är som att sminka en gris, men jag tycker denna gris är snygg! :-)-) Har själv sådana här från Auto-gruppen
http://www.auto-gruppen.se/webshop/medi ... 502798.jpg
Användarvisningsbild
av Selast
Lite lätt trådkapning men jag tycker det har lite bäring i den här tråden. Vet ni varför Volvo har den snedställda ribban över grillen som själva emblemet sitter på? Enligt vår guide på "Blå tåget" genom fabriken var det från början en nödlösning för att över huvud taget kunna fästa emblemet fram på den ursprungliga Jakob modellen. På den tiden hade man tydligen problem att svetsa på emblemet direkt på kylaren och således kom någon på att man kunde fästa emblemet på en tvärställd ribba och sen blev det "så" hela tiden. Lite värdelöst vetande...
av llesrof
Strandberg skrev:
llesrof skrev:
Perc skrev:Tycker själv att ögonlock hör hemma på rostiga honda civic. Inte på en XC90. Men det är tur att smaken är som baken. :)
Har själv också gärna emblemen kvar.
Skulle nog sträcka mig till att säga att smaken är delad. En del har god smak. Andra har det inte :mrgreen: Ögonlock, eller vad de där påkletade plastkorvarna nu kallas, är alltid dålig smak enligt mig. Jag kan väl ha viss förståelse för att någon finnig 18-åring i ungdomligt oförstånd kletar dit sådana för att hotta upp en gammal Golf, Volvo 850 eller, som någon nämnde, en rostig Honda. Men inte på en XC90 :mrgreen:
Man brukar ju säga att styla en Volvo är som att sminka en gris, men jag tycker denna gris är snygg! :-)-) Har själv sådana här från Auto-gruppen
http://www.auto-gruppen.se/webshop/medi ... 502798.jpg
Personligen tycker jag att det var något av det gräsligaste jag sett på länge. :mrgreen:

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]