Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
_zigge_ skrev:Hur gick det sen? Har nämnligen samma problem på min Hu803 fast min är slock hela tiden!! Och rattknmapparna fungerar ej
Kan inte säga med säkerhet att det är det som hänt med din stereo, men utan rätt mjukvara beter den sig exakt som du beskriver.
av hassealtern
Har samma problem på min V70-2001, verkar vara temperaturberoende. För mig började problemen i vintras när det blev kallt men stereon började fungera igen när det blev varmare på våren (eller om bilen stått i varmgarage). Den börjar dock inte fungera av sig själv utan kräver en nollställning genom att dra ur säkringen för stereon en liten stund. Vid mellantemperaturer blinkar stereo kort efter start innan det hunnit bli lite varmt i bilen.

Den enda workaround jag kommit på är att ibland när man haft ur säkringen så verkar stereon hänga sig och belysningen ligger på dagnivå hela tiden. Rattknapparna fungerar inte men åtminstone lyser stereon...
av urberi
Hej.
Jag har inte hittat någon lösning på problemet. Dock har den funkat ett bra tag nu utan bekymmer:)
Men det är nog kanske som du säger att det är temp beroende?
Har oxå en V70 2,5t -04
Hoppas att det finns någon här på forumet som har en lösning på problemet?
Gott nytt år på er alla:)
av piteper
Är det någon som har hittat en lösning på problemet? Jag har nämligen samma problem på min V70 -04 nu (hu 603). Rattknappar och belysning är döda och går inte att väcka till liv med ny mjukvara från Volvo :(
av styrbjorn
piteper skrev:Är det någon som har hittat en lösning på problemet? Jag har nämligen samma problem på min V70 -04 nu (hu 603). Rattknappar och belysning är döda och går inte att väcka till liv med ny mjukvara från Volvo :(
Samma problem här, med HU-601 :( Ingen aning om lösning.
Användarvisningsbild
av kobb3n
*BUMP*

Har samma problem på en S60 -02. Rattnapparna+belysning stereo fungerar i medvind när det är soligt ute men lägger när det är kallt. Drar man ut säkringen till stereon kan det funka ett tag.

Någon som har haft detta problem där man har löst problemet?

//Kobb3n
Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]

Dashcam

Är det någon som har installerat en dac[…]