Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Som rubriken lyder, har hittat en V70N 2,5T 2005 (facelift) med automat som ser riktigt fräsch ut på bilderna och som enligt uppgift från säljare (och bekräftat från carfax) bara haft en brukare. Bilen har dock gått 27000mil, vilket jag tycker är ganska mycket på en -05a (?)
Enl säljaren har den fullstämplad service bok från volvo verkstad, och säljare som han är så finns det såklart inga fel eller brister på denna bil :)
Bilen finns i Malmö och jag bor i Göteborg, så inte bara att svänga förbi och kolla på den, men priset gör det lite lockande att slå till (om uppgifterna från säljaren stämmer).
Men vad säger ni?
Är 27000 mil mkt för en bil som denna? Något ni avråder ifrån, typ värt att lägga 10k till för en som rullat 20?
Något speciellt man ska kolla efter? Hur långt rullar dessa bilar om de sköts?
Hur är automatlådan livslängdsmässigt?
Allmäna synpunkter om bilvalet?
Kan tillägga att bilen är svartmetallic, med svart halvskinn, elstol, drag mm.
En ägare, dokumenterad och välservad 30kmil väger tyngre än 8 ägare, ingen dokumentation och ingen servicebok 20kmil.
Kolla på skicket istället för milen är mitt tips. Och som alltid när man köper gammal bil, bli inte sur om du måste byta nån del redan efter en månad :lol:
Flintskallen skrev:En ägare, dokumenterad och välservad 30kmil väger tyngre än 8 ägare, ingen dokumentation och ingen servicebok 20kmil.
Kolla på skicket istället för milen är mitt tips. Och som alltid när man köper gammal bil, bli inte sur om du måste byta nån del redan efter en månad :lol:
Jo, ungefär så tänker jag med.
Verkar vara en f.d. tjänstebil, vilket talar för att den servats som den ska.
Får väl försöka ta mig ner till skåneland o kolla in pärlan...
Dashcam

Är det någon som har installerat en dac[…]

OTA 4.xx

Har ni fått OTA 4.xx ännu. Jag fick med[…]

Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom […]

V50 D2 har börjat vibrera

Haloj min V50 D2 har börjat vibrera vid b&ari[…]