- ons 03 apr 2013, 15:36
Någon här inne som vet, gjorde total CAN uppdatering av bilen för 3 v sen (v70n 01 2,4). Efteråt så tryckte jag på vägen hem på Cruise (den tänds upp i displayen) sedan på + men inget hände. Provade flera gånger. Körde tillbaka till verkstaden och de körde ut o testade men samma resultat. In med bilen och koppla upp den med vida. Testar då att trycks på Cruise och sedan på +, -, 0 och återuppta hastighets knappen. Alla knapparna reagerar så man ser att de går av o på i vida systemet.
De satte en ny tid omladdning av programvaran och nu har de hört av sig och säger att de inte får rätt på de.
De är i kontakt med "Volvos hotline".
Då har hittat följande felkoder nu. Först Abs som de nollade men de hjälpte inte. Sedan en felkod på spjällhuset.
Och säger Nu att de väntar svar från hotlinen om de kan ha med saken o göra.
Till historien hör att jag har rengjort spjällhuset själv så de va skinande rent för ca 10v sen. Dock e de ju så klart ett med vit etikett men farthållaren gick bra då innan rengöring när spjället va fullt av skit.
Tror ni att det ens kan vara spjällhuset som är felet?
Tilläggas att automat funktionen på framrutorna att hissas upp och ner slutade fungera när jag fick tillbaka den efter första uppdateringen så nu måsten hålla inne knappen manuellt. Så klart inget de kände till el mekanikern som själv provade de och konstaterade när vi va och provkörde den efter första gången.
Mkt tacksam för synpunkter, idéer och svar på detta.
De satte en ny tid omladdning av programvaran och nu har de hört av sig och säger att de inte får rätt på de.
De är i kontakt med "Volvos hotline".
Då har hittat följande felkoder nu. Först Abs som de nollade men de hjälpte inte. Sedan en felkod på spjällhuset.
Och säger Nu att de väntar svar från hotlinen om de kan ha med saken o göra.
Till historien hör att jag har rengjort spjällhuset själv så de va skinande rent för ca 10v sen. Dock e de ju så klart ett med vit etikett men farthållaren gick bra då innan rengöring när spjället va fullt av skit.
Tror ni att det ens kan vara spjällhuset som är felet?
Tilläggas att automat funktionen på framrutorna att hissas upp och ner slutade fungera när jag fick tillbaka den efter första uppdateringen så nu måsten hålla inne knappen manuellt. Så klart inget de kände till el mekanikern som själv provade de och konstaterade när vi va och provkörde den efter första gången.
Mkt tacksam för synpunkter, idéer och svar på detta.
Volvo V70N D5 AWD -06, Italien import, 18300 mil, utan Rails och strålkastartorkare, Har vida och håller på att lära mig de
- By Qadmin