Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dako
Har problem med en V70 som tjuvlarmar. Läst ut felkod UEM-0004 och vid kontroll av larmorsak "spänningsfall siren" med min för detta problem nyinköpta DICE.

Har sökt på forumet och ser att felkod UEM-0004 i 99% verkar bero på kasst backup batteri i sirenen. MEN det verkar som att i de fallen hörs inte sirenen vid larmen. Mitt larm hörs över hela grannskapet. Dock tycker jag att det tjuter ganska kort tid, max kanske 10-15 sekunder?

Vad tror expertisen? Kan det vara kasst batteri i sirenen ändå? Kan man inte mha av VIDA läsa ut batterispänningen i sirenen?
Den är ju å andra sidan över 7.5år så kanske inte helt otroligt att sirenbatteriet gett upp...

Bild
Bild
av dako
Tack "Camel"

Har letat lite snabbt efter en bra guide och hittat några halvbra på svenska, men denna var helt klart bättre. Tanken är att själv byta batteriet i då jag jobbar med elektronik. Känns löjligt att köpa en helt ny modul när man kan byta batteri bara.

Tack. Vilken stämpel har dina? 98w xl?

Ta bort hajfena

Igår satte jag på hajfenan igen, egent[…]

Häromdagen kom en eventuell indikation p&ar[…]

P1671 S80 '99

.. den säger typ "Internal fault in s[…]