Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cimmen
Persalls skrev:Hej!

Första försöket med en bild så vi får väl se om det går, bilden är ju dessutom sådär men visar nog det som behövs !

/Mvh Per

http://3-ment.se/PICT0372.JPG-for-web-LARGE.jpg
Det där ser ut som en GSM antenn, min regnsesnor är mycket större.
av S60AWD2.5T
Det är väl inte en orginal pryl i alla fall eller?
Finns det kablage til den?
Användarvisningsbild
av CarMan
det där är inte en orginal del!

orginal GSM antennen täcker hela det svarta partiet på rutan.
om man har regnsensor har man ännu större del som är svart & regnsensorn ligger nedanför gsm antennen.

GSM antennet fins i 2 utföranden, en för volvos orginal telefon & då med volvos antenkablesko & sen en med universal kabelsko, så man kan koppla in valfri telefon på marknaden
av Persalls
Hej!

Det finns en kabel till den men ingenstans i bilen syns spår av telefonmontage. Bilen har gått som firmabil hos oss så jag får väl kolla lite! Den sitter snyggt och prydligt men det kan ju vara ett eftermontage, känns inte som något att satsa på kanske !!

/Mvh Per
av Frigge
Persalls skrev:Hej!

Det finns en kabel till den men ingenstans i bilen syns spår av telefonmontage. Bilen har gått som firmabil hos oss så jag får väl kolla lite! Den sitter snyggt och prydligt men det kan ju vara ett eftermontage, känns inte som något att satsa på kanske !!

/Mvh Per

Det är en eftermarknadsantenn så med största säkerhet har det suttit en h-free i bilen alt att den som haft den bara velat ha extern antenn till mobilen.
Användarvisningsbild
av CarMan
har en seriös firma monterat HF-telefonen, går den lätt att demontera uten att lämna fula märken

Sitter tre "lediga" blindknappar bakom v[…]

En massa felmeddelanden!

Hade exakt dessa meddelande på våran V[…]

Nu an vi snacka om totalsågning..... och det[…]

Bilen stannar men startar sedan igen

Jag tror du har alger i tanken. Bränslepumpen[…]