Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av marabo41
Jag vill byta bort min original stereo mot något annat!
har en volvo S80 -05

Hut går jag till väga?
vet att man lossar med torx skruvarna på äldre modellerna, är det likadant på 05?
sen när man har bytt stereo måste man lämna in bilen för att ta bort någon mjukvara för att man bytt stereo?
av lindstrom90
du får ju plocka bort ramen så du ser skruvarna,tror det var torx, sen får du lossa ramen till växelspaken om ja minns rätt. Stereon sitter i skruvarna på sidan bakom ramen, sen ska det bara vara att dra ut den. När du satt i en eftermarknadsstereo så får du några larm i färddatorn att ex. airbagen behöver service och att elsystemet inte är orginal men ja tog bort de larmen sen kom de aldrig tillbaka, men att byta programvara skall inte behövas
Användarvisningsbild
av marabo41
Tror det är torx t25,
kan man inte bara lura datorn genom att ta bort -kabeln på betterit?
av lindstrom90
ja du tar ju bort batterikabeln men när allt var färdigt och startade upp så lös ju motorlampan och felen var airbag och något att stereon saknades. Att stereon saknas finns fortfarande kvar när jag kollar mina larm men motorlampan lyser inte pga. "felet" längre. Men kan ju variera, inte vet jag :) men det var som hände mig
Användarvisningsbild
av marabo41
men man borde ju kunna lämna in bilen hos volvo och få bort dom annars? :P
Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom […]

V50 D2 har börjat vibrera

Haloj min V50 D2 har börjat vibrera vid b&ari[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]