Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av baztubox
shadowline skrev:ingen som har fler bra idéer..? lmm..? kärvande wastegate..? Spill gärna på med lite egna erfarenheter :wink:
Har bytt alla vaccum slangar, intercooler, wastegate, reglerventil, gjort rent tank + bränsle ledningar bytt filter haft ner högtrycks pumpen.
Men mitt problem kvarstår. sen har jag även kollat motorkuddarna.

Det jag ska göra nu är att riva ner turbon kolla så att VNT inte kärvar. sen ska jag även riva ner egr ventilen för att göra en inspektion på den.

Men jag får inga fel meddelande.
av Moen
Hej! jag hade detta problem före jul på min d5 fick inga felmeddelanden eller felkoder. Jag tog ner turbon och gjorde rent VNT spjället det kan börja kärva pga av mkt sot! har funkat klockrent sen dess! kolla även vakum slangar motorkuddar etc skickar med några länkar som kanske hjälper

http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=90841
av Moen
Jag har mer information i ämnet då jag felsökt/provat det mesta som har med laddtryck och bränsle o göra på min bil du/ni är välkomna o skicka ett pm om ni behöver mer assistans! Glöm inte köpa nya packningar mellan grenrör o turbo oljeretur turbon i sig har inga packningar
Di högtryckspump tror jag är problemet. När vi mätte bränsletrycket på volvo låg det bra på tomgång och max belastning. Efter byte så funkar det kanon. Det kan vara så att din pump är utmattat pga du kanske fått skit i tanken.
Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom […]

V50 D2 har börjat vibrera

Haloj min V50 D2 har börjat vibrera vid b&ari[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]