Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uffe49
Har bytt allt plus stötdämpare,lagringar,gummi runt fjädrar.
När man kör på lite ojämnare mark så klonkar det rätt bra??
Har bytt ut länkarmar,spindelleder,dom långa stagen :-(O)
Användarvisningsbild
av CaptainMorgan
Hade samma på min 05a. Det som gjorde det tyst var att jag monterade på 2 dm trädgårdsslang nederst på fjädrarna då gummina var utslitna/trasiga. Blev knäpptyst. innan dess så small det för minsta ojämnhet. Får erkänna att jag inte trodde det skulle hjälpa då min 940 inte har några gummin överhuvudtaget och den är knäpptyst, men det hjälpte på min V70 -05.
Hissade upp den klöv en 2dm lång slang som ett korvbröd och trädde på den på fjädern så långt ner i tallriken det gick, lyfte lite i fjädern med bräckjärn. Satt ett straps om. Klart!
av Uffe49
CaptainMorgan skrev:Hade samma på min 05a. Det som gjorde det tyst var att jag monterade på 2 dm trädgårdsslang nederst på fjädrarna då gummina var utslitna/trasiga. Blev knäpptyst. innan dess så small det för minsta ojämnhet. Får erkänna att jag inte trodde det skulle hjälpa då min 940 inte har några gummin överhuvudtaget och den är knäpptyst, men det hjälpte på min V70 -05.
Hissade upp den klöv en 2dm lång slang som ett korvbröd och trädde på den på fjädern så långt ner i tallriken det gick, lyfte lite i fjädern med bräckjärn. Satt ett straps om. Klart!
Hej det ska jag pröva att göra. Tack för tipset
Mvh// Uffe
Användarvisningsbild
av Jackson75
Uffe, du skrev ju att du redan bytt gummi runt fjädrar, eller?
Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom […]

V50 D2 har börjat vibrera

Haloj min V50 D2 har börjat vibrera vid b&ari[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]