Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dkz
Jag har sedan en tid hört ett “klonkande” ljud ifrån framvagnen på min V70N-07. Det bästa sättet att få bilen att “klonka” till är att köra och frikoppla och sedan hastigt släppa upp kopplingen så att bilen motorbromsar. Jag är inte så haj på bilar och har trott att det har varit något med kopplingen. Men idag när jag byta till sommardäck så upptäckte jag en förslitning på en del bakom höger framhjul.
Jag vet inte vad delarna heter men hoppas att ni experter kan ge mig en hint om vad som är fel? Är det ett känt fel? Vad kostar en reparation?

Mycket tacksam för svar!
/Daniel

Länk till bilder på eländet...
https://plus.google.com/photos/11048109 ... 0022405538
Ja när det gäller framvagnen så finna det lite olika bussningar och stag att välja på ! Om jag var du skulle jag hissa upp bilen känna på kräningshämmar stag och dess bussningar! Och när du ändå är där under så ska du kolla över länkarmarna och stabb stag ! Och motor fästena ! :) :)
Men kan en dålig bussning göra så att detaljerna på bilden i första inlägget verkligen går emot varandra?
Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom […]

V50 D2 har börjat vibrera

Haloj min V50 D2 har börjat vibrera vid b&ari[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]