Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilka delar behöver jag montera i bilen utöver rattknapparna för att eftermontera farthållare? Det borde gå att lösa detta betydligt billigare än Volvos sats för eftermontering som ligger på ca 4000:-?

Måste kablaget kompletteras?
Givare eller manöverdon, behövs detta eller är det en mjukvarufråga så bilen i mycket verkar vara styrd genom datorsystem?

Mjukvara måste väl tankas in av Volvo? är det problem att få detta gjort om man inte köper satsen samtidigt?

Är det över huvud taget ett jobb som kan göras av än Volvo?

Vad kan prylarna kosta på skroten?

Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag är ganska övertygad om att det enda du behöver är rattknappar och mjukvara. Mjukvaran kan du bara köpa och få installerad från/hos en volvoåterförsäljare. Jag vill minnas att mjukvaran kostar drygt 3000:- plus arbete på några hundralappar.

/Martin
av S60AWD2.5T
Det är riktigt. I detta fall är det mjukvaran som är dyr.
Användarvisningsbild
av CarMan
JA det är rikktigt rattknapper till rätt årsmodell, med tillhörande kabel & en mjukvara.
försök att få farthållare monterad på annat bilmärke för under 4000:-
av karlssonrobin
Jag va på volvo idag och dom vill ha över 6000:- för att eftermontera farthållare :shock:
Användarvisningsbild
av CarMan
karlssonrobin skrev:Jag va på volvo idag och dom vill ha över 6000:- för att eftermontera farthållare :shock:

nä inte för att montera, men komplet med alt, så låter det normalt
av Kmiland
CarMan skrev:JA det är rikktigt rattknapper till rätt årsmodell, med tillhörande kabel & en mjukvara.
Kostet meg under 900,- på min VW caravelle .. hehe...
Användarvisningsbild
av CarMan
Kmiland skrev:
CarMan skrev:JA det är rikktigt rattknapper till rätt årsmodell, med tillhörande kabel & en mjukvara.
Kostet meg under 900,- på min VW caravelle .. hehe...
kosta mig ingen ting, det fanns i bilen
Användarvisningsbild
av MartinS
VW är helt riktigt ofta jättebilliga att eftermontera farthållare i.

/Martin

Idag fick jag samtal av min mor att hennes front b[…]

Fälgar till V70- 2015 (diesel)

Fälgar från nyare Volvo (SPA) eller f&a[…]

B230F går fett

Det är relativt vanligt att bränsletryck[…]

Bakvagn V70 AWD _97

Ja , jag har sett den sprängskissen men jag v[…]