Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av noclean
Har skaffat mig en ny bil en V70 -07 185hk diesel. frågor om den.

Bränsleförbrukning på dieselvärmaren???
hur mycke ström förbrukas när den går?
justera handbromsen är de som på -01:an att bända upp damasken runt spaken och skruva på en mutter där???
Automatlådan sitter det nån oljesticka nånstans har inte hittat nån iaf
Kamremsbyte e visst 18000 mil men finns det nån åldersgräns???
Sen om de e nåt annat som e "sjukdomar" på denna modell??? gått 15000 nu
av Bamse
Jag kör med värmaren ganska ofta, ibland två ggr/dag och har inte fått problem med elförbrukning. Har inte noterat exakt dieselförbrukningen heller, men alldeles oavsett så är den värd varenda droppe.

Sjukdomar:
Reglagearm till virvelspjället.
Dieselvärmarproblem.
av Larzan
noclean skrev:Har skaffat mig en ny bil en V70 -07 185hk diesel. frågor om den.

Bränsleförbrukning på dieselvärmaren??? Hur länge kör du den? Tycker ha läst till 0.6L/tim
hur mycke ström förbrukas när den går? En hel del, stödladdning behövs om ditt batteri är ålderstiget, omöjligt att säga exakt. Temperaturberoende. Märker direkt om man nyttjar stolvärme, defroster och kör korta körningar. Det var innan jag bytte till Biltemas AGM-batteri.
justera handbromsen är de som på -01:an att bända upp damasken runt spaken och skruva på en mutter där???
Automatlådan sitter det nån oljesticka nånstans har inte hittat nån iaf? Nej.
Kamremsbyte e visst 18000 mil men finns det nån åldersgräns??? 10år
Sen om de e nåt annat som e "sjukdomar" på denna modell??? gått 15000 nu Se tidigare årmodeller. Handbromsbackar, framvagn m.m.
Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom […]

V50 D2 har börjat vibrera

Haloj min V50 D2 har börjat vibrera vid b&ari[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]