- tis 12 mar 2013, 19:30
Jag har kollat runt på kombis runt 50000-60000.
Då har jag kollat a6 passat 9-5 och v70.
Och återkommer hela tiden till v70 trots att den verkar dra snudd på mest i förbrukning mellan dom fyra.
Och okänslig seg styrning har jag läst mkt om.
Men de blir inte direkt rally med tre ungar i baksätet och dieselkokare. Så det kvittar mig.
Och så illa kan det inte vara om så många har dom.
Jag kör ganska mkt per år så vill ha en diesel.
Så har framförallt några saker jag funderar över om nån kan förklara.
En volvo som gått långt. Ska man hellre välja manuell låda före aut då? Med tanke på slitage på låda. Vad skiljer förbrukningen till vardas mellan man och aut?
Och sen så läste tror jag att det fanns gammal 2.4d och ny 2.4d och d5? Vad tusan är skillnaden? Finns dom alla 3 i v70n? Hur är karaktären mellan dom?
Försökt läsa mig till men icke klokare :)
Så tacksam för svar.
Då har jag kollat a6 passat 9-5 och v70.
Och återkommer hela tiden till v70 trots att den verkar dra snudd på mest i förbrukning mellan dom fyra.
Och okänslig seg styrning har jag läst mkt om.
Men de blir inte direkt rally med tre ungar i baksätet och dieselkokare. Så det kvittar mig.
Och så illa kan det inte vara om så många har dom.
Jag kör ganska mkt per år så vill ha en diesel.
Så har framförallt några saker jag funderar över om nån kan förklara.
En volvo som gått långt. Ska man hellre välja manuell låda före aut då? Med tanke på slitage på låda. Vad skiljer förbrukningen till vardas mellan man och aut?
Och sen så läste tror jag att det fanns gammal 2.4d och ny 2.4d och d5? Vad tusan är skillnaden? Finns dom alla 3 i v70n? Hur är karaktären mellan dom?
Försökt läsa mig till men icke klokare :)
Så tacksam för svar.
- By PederL