Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jackson75
Jag bara funderade på hur de läst ut koderna. Med "vanlig" OBD läsare eller typ VIDA / DICE
av Johan599
Jackson75 skrev:Jag bara funderade på hur de läst ut koderna. Med "vanlig" OBD läsare eller typ VIDA / DICE
Vet inte vad dom använder. Kom med en bärbar data och kopplade in. Dom har släckt min airbag lampa så nått skitprogram har dom nog inte
av oldtimersmc
Johan599 skrev:
Jackson75 skrev:
Johan599 skrev:Har varit idag och kollat felkoder. Det fanns inga. Dom pratade om att man kan ladda om mjukvaran i den. Dom trodde min var chippad och det har ställt till problem
På Volvo verkstad ?
Nae på en bilverkstad här i stan som 3st gamla rejmes killar har startat. Har svårt för rejmes ny anställda här

Vittsen va att de skulle läsa av ditt datasystem och det kan även en junior på rejmes, och volvo har garanterat sett om det var något skumt med programvaran och kunnat ladda ner rätt dito. (Obs! Jag brukar inte rekomendera volvo om det inte finns starka skäl till det.
av Johan599
Verkar som om jag har hittat felet. Han på bilverkstaden trodde ju på programvaran eller att det hade ärgat på stiften till styrboxen. Så idag ryckte bilen som vanligt. Då stannade jag och öppnade lådan till styrboxen och juckade på den. Efter det har jag startat om bilen flera gånger utan problem. Får hoppas att det bara var det.
Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom s[…]

Hej! Jag har när jag köpte bilen fö[…]

Tack för svar, så milen 27000 på […]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&aum[…]