Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bensinskalle
Tänkte försöka byta subframebussningar idag. Meeeeen, har inte riktigt klurat ut hur man får ut dessa på bästa sett. Har provat att lirka mellan lite saker mellan kaross och bussning och lyft i ramen men de ger inget resultat.

Någon som har en idé?
av JE Jr
Ja, nä då får du nog hålla på ett tag :) Du måste spräcka dem på nåt sätt.

Jag tog ett stämjärn och tryckte upp igenom gummit (med domkraften) så jag fick loss inre hylsan och en klump gummi kring den, sen går det med en skruvmejsel eller nåt att trycka in den yttre hylsan från subframe:n Den är av plast så det går ganska enkelt. När man lyckats trycka in den så den inte ligger i spänn längre går det ganska smidigt att ta ur den.

Lycka till!
Användarvisningsbild
av bensinskalle
Aha, då är jag med.

Lite sent svar, men iaf, jag gav upp med bussningarna då jag hade lite ont om tid. Får bli ett nytt försök i påsk.

Men då vet jag hur de ska gå till ;) Är de nya bussningarna lätta att pressa in eller kan de bli problem?

Förresten, jag fick 4 bussningar, en med runt hål och tre med ovalt hål. Ska de vara så? Har för mig folk snackat om att de ska vara tvärt om...
av JE Jr
De nya var hyffsat lätta o sätta i, men det knixiga är att palla i hörnen på bussningarna där det inte är uppgjutna gummiklackar om du förstår? Sen pressade jag imed domkraften.

Ja, det låter skumt Me 3 ovala... Gå in till Volvo igen o dubbelkolla att du fått rätt. Du beställde de hårdare blåa va?
Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom s[…]

Hej! Jag har när jag köpte bilen fö[…]

Tack för svar, så milen 27000 på […]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&aum[…]