Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Snelhest
Hej!

Jag har ett "SRS-lampa, signal saknas"-problem, det kan vara mitt instrumenthus som är dåligt.
Jag som jobbar med klass-4-lödningar emellanåt tänkte att detta är ju lätt som en plätt. Tji fick jag när jag inte fick loss mätarnålarna så jag fick loss hela kortet..

Nåja, nu undrar jag om jag kan ta ett annat instrumenthus 05-07 och montera i det? det vore billigare än att köpa helt nytt, eller låta OBD.. något laga det för 2500kr.

Tack på förhand.
av Arnold
Har läst på forumet att man får bort mätarnålarna med hjälp av en gaffel. Får man tag i ett begagnat mätarhus billigare än
2 500:-? Nypriset ligger på c:a 8 500:-. Det kan väl också vara en fördel att få mätarhuset delvis omlött. Ett begagnat kan ju ge sig på samma ställe som ditt.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Snelhest skrev:Hej!

Jag har ett "SRS-lampa, signal saknas"-problem, det kan vara mitt instrumenthus som är dåligt.
Jag som jobbar med klass-4-lödningar emellanåt tänkte att detta är ju lätt som en plätt. Tji fick jag när jag inte fick loss mätarnålarna så jag fick loss hela kortet..

Nåja, nu undrar jag om jag kan ta ett annat instrumenthus 05-07 och montera i det? det vore billigare än att köpa helt nytt, eller låta OBD.. något laga det för 2500kr.

Tack på förhand.
Skulle du behöva ett nytt mätarhus så hojta till, har ett över för års modell 2005-2007 ;)
Med vänlig hälsning,
Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom s[…]

Hej! Jag har när jag köpte bilen fö[…]

Tack för svar, så milen 27000 på […]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&aum[…]