Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
tror du har soppatorsk bara....... :oops:
av jomenvisst
Klart om pumpen i tanken lägger av så blir det dåligt tryck det köper jag, slår jag på tändningen så pumpar soppapumpen i någon sekund innan den stannar. men om det är soppatorsk kommer väl inte startspärr meddelandet upp, har aldrig kört soppatorsk.
Användarvisningsbild
av wissel
jomenvisst skrev:Klart om pumpen i tanken lägger av så blir det dåligt tryck det köper jag, slår jag på tändningen så pumpar soppapumpen i någon sekund innan den stannar. men om det är soppatorsk kommer väl inte startspärr meddelandet upp, har aldrig kört soppatorsk.
Ejektorn tror jag inte ens hörs....pumpen snurrar torrt ?!
Finns inga dumma frågor, kreativa ideer är ju bra.... :P
Användarvisningsbild
av Vojje
jomenvisst skrev:alt 3 cem boxen är trasig (ca 10 papp).
Verkar inte otroligt, tyvärr.
av jomenvisst
Uppdatering...
Bilen har stått nu i ca 2 veckor och det har blivit mildare och blåsigt m.m.
Idag gick jag ut för att börja felsöka på allvar och döm om min förvåning när jag provade att starta bilen gick igång och gick i ca 10 sek sedan dog den.

Jag upprepade startproceduren ett 10 tal gånger sen gick bilen som normalt :lol:
Nu misstänker jag att jag hade fått ispropp i bränslesystemet eftersom det är milt och bilen startar, men varför kom startspärr meddelandet upp om den inte fick bränsle??

Tack till er som jag har bollat mina problem med.
Användarvisningsbild
av Vojje
jomenvisst skrev: Nu misstänker jag att jag hade fått ispropp i bränslesystemet eftersom det är milt och bilen startar, men varför kom startspärr meddelandet upp om den inte fick bränsle??
Antagligen för att problemet inte är/var en ispropp.
Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom s[…]

Hej! Jag har när jag köpte bilen fö[…]

Tack för svar, så milen 27000 på […]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&aum[…]