Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mhunter
Läser navigatorn ständigt från dvd-skivan? Om man ska uppdatera RTI, är det bara att köpa ny dvd och stoppa i, uppdateras enbart kartor el även programvara/funktioner då? Har 2004's version och den börjar bli rätt gammal nu... :)
Det skall bara vara att köpa en ny version och sätta i skivan, starta RTI, och den uppdaterar automatiskt kartor coh funktioner. Det tar mellan 45-60 minuter och du bör ha bilen igång under tiden, eller en batteriladdare inkopplad så att den inte dör under tiden.
Sedan måste du ha den ena skivan i hela tiden, den läser inte kartor från skivan, utan det är endast som "licensnyckel" så att du inte bara kan låna skivorna och installera det.

Det var en firma som gjorde det åt mig (i samband med annan service) så jag har inte gjort uppdateringen själv, men det är så jag förstått att det går till.
När jag uppdaterade så tog det ganska lång tid. Minst 45-50 minuter per DVD, och om jag minns rätt så var jag tvungen att ladda två DVDs. Kan ha att göra med datamängden av Nordamerikanska kartor...

freezingalaskan
Ok, men uppdateras även själva layout/utseendet av nav.programvaran (ex. 3Dvy över vägen, hastighetsvisning etc) eller blir det endast uppdaering av karttäckningen? Räcker det att köpa dvdpacket, ingen mjukvaruuppdatering som måste till för detta?
Jag fick för mig att uppdatera min rti för ett tag sedan och jag trodde att jag skulle få typ 3D vy som man sett på bild. Men ack vad jag blev besviken när jag insåg att så inte var fallet, enbart nya uppdaterade kartor och inget 3D.
Tydligen så måste man ha en bil från årsmodell -07 och framåt för att få den nya vyn.
Det slutade med att jag fick lämna tillbaka mina nyinköpta skivor och därefter köpte jag mig en ny gps (Navigon 70 Premium Live).
Användarvisningsbild
av Perc
Inbyggd navi är en häftig pryl som jag gärna skulle ha i en ny bil, men det är ju en genre som åldras betydligt snabbare än tekniken i bilbranschen i övrigt. En navi i en bil från -05 med en teknisk plattform från sent 90-tal är nog inte så imponerande, tyvärr. ;)
Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom s[…]

Hej! Jag har när jag köpte bilen fö[…]

Tack för svar, så milen 27000 på […]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&aum[…]