Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mena
Plocka isär oken och smörja upp dem kanske var slarvigt skrivit och vilseledande. De jag menade var att plocka isär bromsarna och smörja upp dem. Följ guiden som jag länkade till. Att plocka isär oken är en hel del arbete med så gör inte det om det inte behövs.
Ta hellre ned oken och känn så att kolven kan röra på sig och eventuellt spruta inte lite bromsfett.

Följ guiden. Lovar dock inte att det kommer bli bättre men det kanske kan ge en hint om vad som är fel.
av Jonas_latt
mena skrev:Plocka isär oken och smörja upp dem kanske var slarvigt skrivit och vilseledande. De jag menade var att plocka isär bromsarna och smörja upp dem. Följ guiden som jag länkade till. Att plocka isär oken är en hel del arbete med så gör inte det om det inte behövs.
Ta hellre ned oken och känn så att kolven kan röra på sig och eventuellt spruta inte lite bromsfett.

Följ guiden. Lovar dock inte att det kommer bli bättre men det kanske kan ge en hint om vad som är fel.

Förstod hur du menade. Men ska ändå lacka om de. Har renoverat ok förut. Men blir nog smörja,lack
Och byta olja
Användarvisningsbild
av Perc
Det vet dom i reservdelsbutiken. ;)

Förbered dig också på att nipplarna kan vara fastrostade.
av Jonas_latt
Ingen som vet vad det är för nipplar tex biltema har massa olika. Skönt att få hem allt innan.
Är det skillnader på olika bromsväskor?

Diameterskillnaden på hjulet blir stor vid R[…]

Kloka tankar! Även om min bil är lastgam[…]

Relä K uppbrunnet.

Sitter där ett relä med 87 och 87b m&ari[…]

Identifiering Volvofälg

740 GLT 16 valve - Egen motor 155/159 hk samt en […]