Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Carman har rätt igen :)

Jag är en av dom som eftermonterat en sub i v70'n

/L
av Hamster
Men hur vet man om det är fördragna? kan man se utagen någonstans eller. föresten om jag har en v70 2.4T 01 finns det fördragna på den eller? om inte var kostar en sån sladd om man ska köpa den om någon vet?
Användarvisningsbild
av Loner
Jag är tveksam om du har fördraget, en kabelhärva kostar runt 500 :-
Har du fördraget bör du hitta kontaktern ovanpå reservhjulet nånstanns i mitten.

Du kan ju oxå kika i säkringsdosan bak, om det finns "kabelskor" i båda hålen för säkringen till subwoofern.

/L
av Hamster
Om 12V sladden är inte framdragen så verkar det var änklare att fixa den. Efter som säkringsdosa är bara i närheten. Men den andra kabel, jag mena lågsignalkabel måste man drar från stereo där frame hela vägen bak då eller?
Användarvisningsbild
av CarMan
Hamster skrev:Om 12V sladden är inte framdragen så verkar det var änklare att fixa den. Efter som säkringsdosa är bara i närheten. Men den andra kabel, jag mena lågsignalkabel måste man drar från stereo där frame hela vägen bak då eller?
kabeln kopplas på högtalarna i D-stolparna & år enkel att instalera.
du ska inte bygga nått själv, utan köp orginal kabeln
av Hamster
Jaha, är det så. För jag tror att även om man köper orginalkablage så får man med en lång lågsignalkabel med i paketen som man få drag själv från stereo i och med den inte finns med i bilens kablage från början. Men om det är som du säger från D-stolpen (Vänster eller höger?) då tror jag det kommer att inte blir så svårt att fixa den.
Användarvisningsbild
av Loner
Det är som carman säger.
Ström tas från elcentralen vänster bak.
Högnivsiganl tas från d-stolpe högtalarna.

Det är INTE värt att göra eget kablage, utan köp nytt på volvo, 460:- kostade det för ett par år sedan iaf.

/L

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!

Finns ju inget att spola på en manuell l&a[…]

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]