Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Detta är sant :D
En kund kommer in för att hämta sin nya S60 med automatlåda.Allt frid och fröjd.30 minuter senare så ringer han upprörd:
va fan bilenjäveln startar inte.Och jag som skall visa upp bilen för bästa polarn....den står på hans garageinfart o så villden inte starta!
Säljaren säger lungt:
Lägg lådan i P så kommer det att funka.
Kunden i telefonen:
Puh,tack för det.Allt är lungt.
1 dag senare ringer kunden igen:
Va fan, nu faller det grejjor från bilen! Jag har en svart gummigrej i handen nu som låg på garageuppfarten hos polarn..han tror ju att det är värsta skiten som jag köpt!
Säljaren säger:
Kom in så får vi se......(något oroad)
Kunden kommer in och dom går till verkmästarn tillsammans.
Kunden säger till verkarn:
Jag tycker det smäller i framvagnen!Men med 15 mil på mätarn är det väl lite tidigt för p-ändor?(helt alvarlig)
Verkarn tittar begrundande på gummigrejjen och tar nycklarna.
Kör in den på lyften och sliter bort distansklossarna som sitter på fjädrarna som transportskydd(endast om bilen har sänkt sportchassi)......inte underligt att det smällt i framvagnen.
Ridå!!!
Tillläggas bör att kunden efter detta blev toppnöjd,fast det var en start i brant uppförsbacke.
Det är som Lestadianerna säger.Livet är en enda lång uppförsbacke och när det planar ut så dör man. :D
Användarvisningsbild
av henka35
Hehe, jag har hört om detta tidigare.
F_n vad arg man skulle vara om det hände en själv... 8)

Tror inte på vattenteorin. Klart det kan fin[…]

Byte huvudbromscylinder

Ta lös elmotorerna för p-bromsen och se […]

Stötdämpare bak

Det finns en nackdel med att "konvrtera bort […]

Byta servo XC60

Har en 2011 XC60. Alla varningslampor för bro[…]