Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av autumnleaf
När jag klickar för att öppna alla lås på bilen (v70 -06) så händer det ibland att inte bakluckan öppnar sig, utan jag får stå och öppna/låsa bilen 4-5 ggr innan bakluckan öppnar sig.

Det har uppstått nyligen, har jag kommit åt någon inställning eller så?

Flyttar...
/Sparkz
av jbl
Det tror jag inte men jag har en 03:a och på den finns det inga sådana möjligheter. Jag tror att du får byta låsmodulen.

Men du har garanti så det är bara in och höra med Volvo när dom kan fixa det hela.
Användarvisningsbild
av CarMan
troligen har en lite fjäder lossnat i låskistan & gör att öppnings staget ibland misar
= byt lås kista
Användarvisningsbild
av autumnleaf
Ok, det fixar vilken verkstad som helst eller ska man gå till dyra volvo-verkstan?
av haxpet
autumnleaf skrev:Ok, det fixar vilken verkstad som helst eller ska man gå till dyra volvo-verkstan?
Du har väl garanti, så du kan väl fara till vilken verkstad som helst som fixar Volvo.
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag tycker defenetivt du ska åka till den verksta du har mest förtroende för, men det är ju klart åker du till en volvo verksta så lär dom ta 0:- för att fixa det, om u det är dyrt så vet jag inte vad du lever efter för tro.
av Frigge
autumnleaf skrev:Ok, det fixar vilken verkstad som helst eller ska man gå till dyra volvo-verkstan?
Volvoverkstan måste i ditt läge vara det billiga alternativet.
Men vill du betala själv så kan du ju lämna in den på en annan verkstad.

Något liiiitet läkage på brä[…]

Problem med trafikinformation RTTI

Igår såg jag i alla fall trafikinforma[…]

Hackandet är tyävrr fortfarande när[…]

Hej, jag är ny här på forumet d&ar[…]