Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av masen
Har fått lite konstiga felkoder på sista tiden, batteriet är orginal (xc 70 D5 aut -06).
Känns som det är läge för ett nytt.
Någon vänlig skäl som har ett bra tips på ett nytt, köper helst inte Biltema etc.
Drar inte diselvärmaren rätt mycket ström? Fläkt mm.?? (innan motorstart menar jag!)
Tror att man får vad men betalar för, stämmer det???
Användarvisningsbild
av Vojje
masen skrev: Tror att man får vad men betalar för, stämmer det???
Japp! Annars kallas det stöld. Om man inte betalar alltså.

Vill du ha ett batteri som "garanterat" funkar, satsa på premiumbatteri. Allt annat är en chansning.
Köp så stort som får plats med tanke på Ah och CCA i förhållande till plånbok och andra utgifter.
Optima, Tudor, Exide, Varta etc..
av masen
Hej
Tack för svar!
Kan du precisera dig på Ah och CCA (800 A rek.).
M.a o hur många Ah bör jag ha?
Ja jag har diselvärmare.
Har fått"ANTI-SLADD SERV. ERFORDRAS" vad skall jag börja kolla på , innan jag åker in till verkstan`och blir "rånad"?
Användarvisningsbild
av Vojje
Minst 80 Ah rekommenderar jag.

Har du ngt fel på ABS? Annars finns det väl en givare (rattrulle) som känner av rattvinkeln som kan fela.
SBP kan kanske göra en E-diagnos? Osäker på om de kan hitta alla felkoder. Kostar 200:-.
av masen
Den driver bara på framhjulen, är det jag kan känna!
Felet kom under blidväder, trodde det var is el.dyl. men det hänger med fastän jag har tinat bilen.
Skall försöka fixa en diagnos!
Volvo vill ha 2000 spänn för att läsa ut, MEN jag får 1000 kr.rabatt om de får göra jobbet!
Vad det någon som sa stöld???
Användarvisningsbild
av Vojje
Då är det kanske ngt med ngn tryckgivare till Haldex. En felkodsläsning kan ge mer kött på benen.

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]