Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
V70lurad skrev:så stänger jag ner och startar igen och då är den ok...
:-O)
Verkar hyfsat normalt för en 10 år gammal diesel.
Det händer minsann att jag får dra 2 ggr i startsnöret till min 20 år gamla Klippo. Inte klagar jag :wink:
Användarvisningsbild
av Perc
Vojje skrev:Verkar hyfsat normalt för en 10 år gammal diesel.
Det händer minsann att jag får dra 2 ggr i startsnöret till min 20 år gamla Klippo. Inte klagar jag :wink:
Vad är det jag hör? :shock:

En bil ska givetvis starta på första försöket, oavsett om det är bensin eller diesel, och oavsett väder. Gör den inte det så är nånting trasigt.
Användarvisningsbild
av Vojje
V70lurad skrev: läste felkoder hemma = noll
hm.. måste jag lämna in till Volvo för att läsa koderna?
Om inte motorlampan lyser eller att du ngt meddelande i fönstret har du ingen viktig motorrelaterad felkod.
av V70lurad
Nu har jag varit iväg med min lilla bil och fått då uttalat att det inte har något med spridarna att göra och inte heller något med bakterier i tanken...

Men det var startmotorn som kuggar ur... och detta går att fixa med ant. en ny startmotor eller att man tar ut den och skickar i väg på renovering =)
av V70lurad
Sådär nu är ny startmotor inhandlad, den tidigare plockades ur och en behörigverkstad gick igenom den och den var sopslut. Jag har haft stora problem i vinter att starta bilen när kallgraderna krypit på, så vi kollade även glödstiften och 3 av 4 av sluuut så nu ska blien få lite nya sådana oxå.
Användarvisningsbild
av Vojje
Av ett fel följer ett annat. Du kan iaf glädja dig åt att cylindrarna och kammen varit rejält insmorda när bilen väl hoppat igång.
Med nya GS ökar kanske slitaget :wink:
Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]