Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare, lite pinsamt problem här. Har bytt torkarblad på min BMW utan problem, men när vi köpt nya till farsans V70 -01, så får vi verkligen inte av de gamla. Vi har kollat i manualen, men den visar inte samma torkarblad.
Vet inte hur jag ska beskriva det här utan bilder, men någon kanske känner igen sig? Det ser inte ut att vara några clip-on, utan de sitter liksom fast, och jag ser inte sätt att få av dom utan att använda våld eller typ såga av dem.

Hjälp? MVH
Bra det är original. Vinkla bladet så det blir som ett T då ser du
på plasklumpen en liten flik som du pressar in lite och sedan drag bladet nedåt.
Den fliken jag pratar om har en liten bula som går in i själva armen i ett liitet hål,
det är det som gör att det sitter som ......plus lite salt o annat.
Spraya lite diskvatten eller nåt så det glider lättare.
Naikon skrev:Hittade ingen flik, allt hårt som fan. Dock så gick själva torkarbladet att flytta runt i olika gängor typ...
Lite mera våld kanske måste till, hela "plastklumpen skall av armen, så du endast har en "krok" kvar dvs. själva torkararmen.....

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]