Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nån som vet vad det kan vara för fel om inte strålkastarspolningen och bakrutespolningen fungerar??..

Säkringen till strålkastarspolningen är hel och till bakrutespolaren hittar jag ingen i instruktionsboken..

Undrar om de är olika pumpar och om dom matas från samma behållare (spolarvätskeburken)?.. Backventiler??..

Har en V 70 årsmod -07...

Tacksam för tips/ svar..
Jo, det är olika pumpar. Lyktorna har ju högtrycksspolning, pumpen är betydligt kraftigare än till rutorna.

Finns nog knappast heller mer än en behållare. Har däremot för mig att det är skild pump till bakrutan, och den hördes bra när man spolade bakrutan.
Till rutor och lyktor är det som sagt skilda pumpar, men till bak- och fram-ruta så är det samma pump som körs åt olika håll. Det går alltså inte att spola på bak- och fram-ruta samtidigt.

Det finns bara en funkar det fram men inte bak har det nog frusit på vägen till bakrutan. Brukar finnas refraktometrar på macken som man kan kolla fryspunkten men. Samma som till glykolen men annan skala vid anläsningen.
C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Men för bövelen slå av skorna inn[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]