Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
branx skrev:
CarMan skrev:Vist är dom fina prov vagnare. har själv en V70N rom är reggad 25 november 1999 med schassi nummer 282 (tyskspecad)
Jo, men chassi 282 jämfört med chassi 157 är ett halvår i utveckling.
Och det är sjukt mycket tid i utveckling. Kan påverka vad som helst.

Ja, en S60 med det vh nr:et ska inte ut på marknaden anser jag.
Användarvisningsbild
av CarMan
Vist är det låga schassi numer, men det är ju byggda på en produkt som redan fans så man kan inte jämföra det rakt av med en nå modell!

vist finns det saker som kan ha förbettrats om man får en med högre schassi nummer (själv har jag ett par skruvar i framdörrarna som har en brick, dessa skruvar har ej brick när man har högre schassi nummer. mina skruvar kommer snuskit nära sips förstärkningen när man stänger dörren. utan brcka har men yttligare 1,5 mm frigång.

fast när man har lågt schassi nummer så har ju delarna & bilen bygts i ett lugnare tempo & man sliper missar från sån som inte blir rätt när tempot höjs
Användarvisningsbild
av elmuppo
CarMan skrev:Vist är det låga schassi numer, men det är ju byggda på en produkt som redan fans så man kan inte jämföra det rakt av med en nå modell!

vist finns det saker som kan ha förbettrats om man får en med högre schassi nummer (själv har jag ett par skruvar i framdörrarna som har en brick, dessa skruvar har ej brick när man har högre schassi nummer. mina skruvar kommer snuskit nära sips förstärkningen när man stänger dörren. utan brcka har men yttligare 1,5 mm frigång.

fast när man har lågt schassi nummer så har ju delarna & bilen bygts i ett lugnare tempo & man sliper missar från sån som inte blir rätt när tempot höjs
Det är en massa mer än så som skiljer sig. Rostskydd tex. Dessa bilarn används ju för att trimma in fabriken. Man labbar med lim i fogar, svetsningar osv.

Slipade med 80 papper sedan 240 och 400 samt v&ari[…]

Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

Farthållare 945

Hej på er alla. Jag är stolt nybliven &[…]