Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gaggi77
Nu har det börjat vissla från motorrumet bara när jag svänger höger. När jag stannar och vrider så slutar det vissla. Bara när bilen rullar så visslar den men inte med detsamma det tar ngr minuter innan det börjar när ratten vrids åt höger. Ratten är mer svårstyrd när bilen rullar än står stilla. Vad kan det vara? Servo, styrväxel, kan det vara fel på locket på behållaren? Såg att det är lite fuktigt där omkring locket, olja kommer ut. Olja ligger rätt i behållaren! När jag vrider så känner jag att den blir svår och sen lite lättare och sen svår igen osv tills man vrider fullt, samma sak åt andra hållet.
Användarvisningsbild
av gaggi77
Oljan är brun! Tömde helt burken med olja och fyllde in ny olja från billia ca 1 L. Jag har inte kört ny olja genom hela systemet men det skulle förbättras iaf. Samma sak! Eller måste jag byta ut all olja?
Användarvisningsbild
av gaggi77
Det var rattknut som spökade. Idag smörjde jag den 3 ggr med WD40 och nu går det lätt som f.. Tack för tipset!!! :D
PS. Det som vislade var kupefläkten heh...
C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Men för bövelen slå av skorna inn[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]