Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
kollade lite själv och enligt grom audio så ska det bara vara att slå av MOST security hos en volvo ÅF sedan ska det fungera....hmmmm, kanske är så enkelt iaf. Återkomm i ärendet när du varit där.
av Adler
Tjaba! För att stänga av MOST security, så måste en mjukvara laddas ner i bilen. Detta är inga som helst problem att få en ÅF att göra. Om du åker in och ber din tekniker så borde han kunna hjälpa dig. Priset för mjukvaran vet jag tyvär inte, men denna mjukvara borde vara relativt billig då det är en mycket liten mjukvara. och inga conf.parametrar behöver ändras.Tar ca 20-30min.
av Droopy
ÅF här i stan vägrar iaf att göra det, jag ringde dem igår och sa att jag vill koppla in tredjeparts tillbehör och ville ha det avslaget. det gör vi inte fick jag till svar.
Nu var det på en Sensus baserat kärra jag efterfrågade, kanske olika från årsmodell osv.
Adler: Vet du vad det är för mjukvara? Han som jag känner viste att det var en mjukvara som skulle laddas ner, men inte vilken. Vi provade med en. Den hete typ " mjukvara för cdväxlare " eller nått. Det funkade inte. Vet du vilken det ska vara ? Mvh Thomas.
C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Men för bövelen slå av skorna inn[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]