Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av flodingen
Kan man borra var som helst(under skylten) i krockbalken ?Eller om ni kan måtten.
av flodingen
kolla måttet från mitten och utåt är du snäll.Var och skulle köpa skruv och plåt idag men måste köpa hela kittet för 1500 plåten kan jag göra själv
och hyllsorna är inga problem försänkt M8 nog lång kan bli svårt ,kan ta vanlig bult och distansbrickor till skylten.
Användarvisningsbild
av Perc
Måttet borde du väl få fram från ritningen? Jag har inte tittat efter själv ännu men jag tolkar det som att stötfångaren har två skruvhål från fabrik som man ha kan ha som utgångspunkt då man mäter.
Användarvisningsbild
av Perc
Den pdf:en jag gav dig igår kväll :)
Användarvisningsbild
av Perc
Såja, monterat och klart. Det fanns inga skruvhål för regskylten att måtta från men jag tog reda på mitten genom att mäta bredden mellan mittdelen av stötfångarlisten och bad en stilla bön före jag satte 25mm hålborren i borrmaskinen och skred till verket. Jag borrade så att nedre kanten på hålet kom i linje med nedre kanten på stötfångarlisten, 400mm från varandra, centrerat på mitten.

Bild
Användarvisningsbild
av VolvoS6002
Perc skrev:och bad en stilla bön före jag satte 25mm hålborren i borrmaskinen och skred till verket.
Hahah, brukar jag jämt göra nuförtiden innan jag mekar med bilen =)
C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Men för bövelen slå av skorna inn[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]