Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gelis
Det är bara att prova, en slang i kylet o en slang på den lösa slangen bägge ner i en dunk, starta motorn o du ser var oljan kommer ifrån. Skulle den komma från lösa slangen så skulle jag fortsätta där o skita i att kylet inte kommer med. För det är så mycket jävl.. att lossa nedre slangen på kylet.
Du ska ha transparenta slangar så du ser oljan i slangen.
Köp nya o-ringar och den gröna låsningen innan du börjar för dessa går garanterat sönder när du tar bort anslutningen.
Användarvisningsbild
av mhunter
Gelis skrev:Det är bara att prova, en slang i kylet o en slang på den lösa slangen bägge ner i en dunk, starta motorn o du ser var oljan kommer ifrån. Skulle den komma från lösa slangen så skulle jag fortsätta där o skita i att kylet inte kommer med. För det är så mycket jävl.. att lossa nedre slangen på kylet.
Du ska ha transparenta slangar så du ser oljan i slangen.
Köp nya o-ringar och den gröna låsningen innan du börjar för dessa går garanterat sönder när du tar bort anslutningen.
Stort tack för tipsen! Och hoppas jag inte lät allt för tjatig/korkad, men det var inte helt solklart ;)
Lös jord i b230a

Under insuget på min b230a sticker det upp e[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]