Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Imorse när jag skulle åka till jobbet fick jag ett motorstopp(jaja, morgontrött :roll: ) vid ett rödljus. När jag körde iväg efter att startat bilen igen kom det efter en liten bit upp felmeddelande "motorprestanda nedsatt" och bilen svarade väldigt dåligt på gasen. Stannade och startade om bilen och körde iväg igen utan problem. Men väldigt snart kom det upp igen, men mer som ett blinkande.

Stannade efter en liten stund och startade om bilen igen, då kom felmeddelande "motor serv. erfordras" upp tillsammans med att motorlampan lös. Stängde av bilen igen och lät den stå i ungefär 10 minuter och startade den igen. Då hade det försvunnit och körde hela vägen till jobbet, 6.5 mil (måste till jobbet 8) ) utan problem.

Det är en s60 2.5T AWD modell 2004.
Är det någon bilkunning som vet vad detta kan vara och om det är allvarligt? Eller någon som varit med om liknande?

Tackar på förhand!
Finns flertalet utav liknande trådar och svaret är bara läs koder. Man kan inte börja rota överallt utom en snabbkoll motorrummet eller säkringar. Dice börjar ju sprida sig som en löpeld så du har säkert någon granne som kan hjälpa dig.
Du har väl den stora Servicen nu vid 32K mil ?
Kamrem,Spännrullar, Vattenpump, Stift, Bensinfilter, rengöring/torr mjuk trasa av LMM och Spjället som
bör göras vid denna service....Luftfilter o Kupéfiltret.
Gör du detta så är det sannolikt "fixat".
Lös jord i b230a

Under insuget på min b230a sticker det upp e[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]