Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nissesvolvo
Du har ju belastat din maskinskadeförsäkring, åtminstone låter det så. Det finns ju lite olika slags villkor för den. Bla att självrisken stiger i takt med att bilen rullat fler mil samt blivit äldre. Kolla i dina försäkringsvillkor så står det där.
av :stefan:
Lite lattjo att självrisken är såpass hög för något som normal ska hålla mer än 10800 mil och som inte påverkas av serviceintervall osv kan man tycka.

Men maskinskada verkar stämma, på kvittot från Bilia (som i sig inte säger ett smack) står som notering "Gäller Maskinskademomentet 2012-11-26 / koppling". I övrigt finns inte specat ett dugg vad som är gjort eller bytt, det som är betalt är "Självrisk 1 st".

Nåväl, bilen rullar igen och kopplingen känns faktiskt lite bättre än innan. :D
av Jinx
Min V70 -06 (170hk) ska in i början av jan 2013 för kopplingsbyte. Min Volvoverkstad tar 8800 kr för komplett kopplingsbyte inkl urtrampningslager. Jag la till byte av packbox också för 500 kr när dom ändå delar på grejorna.
Bilen har rullat nästan 23000 mil på originalkopplingen och jag märkte felet första gången genom att 1/2 dl bromsolja försvann. Sedan började kopplingslamellerna att "klibba ihop" ganska snart. Pedalen funkar men inte kopplingen... Samma fel kan tydligen ha fler symptom! :)

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

För att helt utesluta nåt annat skull[…]