Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jackson75
umekille skrev:Om behållaren inte är full...
Koka hetvatten och fyll upp
resten med det o snabbt på med locket.
Ingen risk att man skadar behållaren med kokhett vatten ?
joakim__ skrev:Stoppa i en slag i behållarren och spola i varmvatten till behållaren är varm
Ja, det låter som en bra o enkel idé faktiskt :) Att jag inte tänkt på det själv !
Användarvisningsbild
av Jackson75
Det blev lösningen med att låta bilen stå i avgiftsfritt P-hus hela dagen så löste det sig.
Slangade / spolade ur hela innehållet i behållaren och hällde i spolarvätska med korrekt styrka. :)
Häll inte i kokhett vatten det kan jag säga som gjorde detta förra året. Köpte färdigblandad spolarvätska som skulle klara -25 grader, vilket den inte gjorde. Hade kanske 1l kvar av den gamla spolarvätskan som jag blandat 1:3 så den skulle klara ca -12 grader. Det frös när det var -15. Hällde i kokande vatten eftersom jag i mitt jävlaste enfald trodde att plasten skulle klara minst 80 grader. Det läckte som ett såll kan jag säga och det blev byte. Så ljummet vatten.
Man kan ju spruta på lite de-icer som är ren alkohol nästan det löser proppen faktiskt.
Lös jord i b230a

Under insuget på min b230a sticker det upp e[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]