Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timster
Jag har rätt nyligen blivit ägare till en s60-R 01:a och har nu bekymmer med att låsa upp den.

Den har inte körts på en vecka, så imorse när jag kom ut för att få bort all snö skulle jag låsa upp bilen.
Då gick larmet.

Vad jag än gjorde kunde jag inte stänga av larmet med fjärren och bilen kunde inte låsas upp, ens manuellt med nyckeln.

Nu har jag använt låsspray och jag kan efter detta vrida om nyckeln i låset, men dörren går fortfarande inte att låsa upp
och larmet drar igång.

Samma sak händer fortfarande när jag använder fjärren, allt som händer är att larmet drar igång, är det nån som har tips på hur jag ska
ens kunna komma in i min bil?

//Tim
Användarvisningsbild
av Andreas2012
Låter ju inget vidare festligt det där...kan du nå bilen med förlängnings kabel och varmluftspistol? Jag har gjort så en gång för många år sedan...så nog bissart ut, men det funkade, tinade sakta upp hela dörrkarmen och låset, och kunde sedan öppna huven----jag skulle nog panga rutan som sista alternativ, för det är inget kul att ha trasig ruta när det är kallt....
Lös jord i b230a

Under insuget på min b230a sticker det upp e[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]