Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobzter
dieselmagnus skrev:Man blir ofta bländad av alla dessa idiotiska konverteringar till xenon. Inte trevligt för andra bilister men det är ju en annan sak.
Detta är inte samma som att bara slänga i en sats i en halogen strålis..utan att byta hela lyktan till en orginal lykta
Användarvisningsbild
av johnnype
Tobzter skrev:
dieselmagnus skrev:Man blir ofta bländad av alla dessa idiotiska konverteringar till xenon. Inte trevligt för andra bilister men det är ju en annan sak.
Detta är inte samma som att bara slänga i en sats i en halogen strålis..utan att byta hela lyktan till en orginal lykta
Det är nästan samma sak, du får inte fungerande reglering på original xenon strålkastaren heller. Alltså, du bländar lika mycket som dom med ett Kina-kitt. Några få personer har fixat igång nivåreglering själva men det kräver lite elektronik-mek.
av Tobzter
Sammasak i varje tråd om xenon... :P .ja tycker orginal lyktorna bländar noll å ingeting.jämfört med "kinakitt" i halogen ..men sen ställer man bara in allting som de ska vara så är de lugnt..sen regleringen på v70in hänger inte med vid varje ojämnhet å dylikt så den e väl inte top notch

ÅTER TILL TRÅDEN
ja de är inga problem att byta till xenon lyktor..förutom kanske på bes å av farbrorblå om dom e på riktigt dåligt humör ;) såg ett par på blocket för en bra peng
Användarvisningsbild
av johnnype
Tobzter skrev:ja tycker orginal lyktorna bländar noll å ingeting
Kanske är sant, jag har inte sett någon vettigt utförd test som visar mätbar skillnad mellan dom båda alternativen. Men eftersom vi pratar personliga åsikter så kommer min här: Jag förkastar allt som inte är original till att börja med. Sedan när man behöver byta saker för att klara en regelrätt besiktning, ja då är man ute på helt fel väg!
Tobzter skrev:..sen regleringen på v70in hänger inte med vid varje ojämnhet å dylikt så den e väl inte top notch
Den är ju avsedd att reglera höjden när du drar eller lastar tungt! Ojämnheterna klarar ingen bil av till 100% top-notch kvalité
Lös jord i b230a

Under insuget på min b230a sticker det upp e[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]