- tor 29 nov 2012, 20:56
hej !
Rubriken behöver jag ju inte dra igen utan jag ska gör mitt bästa för att förklaramina dilemman med bilen .
Enda sen jag köpte den har den vandrat mellan 500rpm - 1200rpm .
Har man då startat bilen och gasat upp bilen så smäller de till i luftburken varje gång man släpper gasen .
Om man kör en runda med bilen går den som ett skott tills den når arbetstemperatur då kan de "hugga till " och efteråt går bilen väldigt dåligt kan jämnföras med en trött sugmotor när detta sker .
har vidtagit ettt par åtgärder redan .
1.Reansat katten ,földen blev att den skenade inte lika mycke på tomgången .
2. bytat LMM (bosch ) .
Jag har INTE bytat spjällhus . har kollat felkoder och fick fram att LMM var kass vilket är bytt
Samt att bilen "begär" felkod på spjällhus , vad nu de ska betyda .
fanns även en felkod på Kamaxellägesgivare ,vad nu de ska betyda ? .
Mycke TACKSAM för svar // Linus
Rubriken behöver jag ju inte dra igen utan jag ska gör mitt bästa för att förklaramina dilemman med bilen .
Enda sen jag köpte den har den vandrat mellan 500rpm - 1200rpm .
Har man då startat bilen och gasat upp bilen så smäller de till i luftburken varje gång man släpper gasen .
Om man kör en runda med bilen går den som ett skott tills den når arbetstemperatur då kan de "hugga till " och efteråt går bilen väldigt dåligt kan jämnföras med en trött sugmotor när detta sker .
har vidtagit ettt par åtgärder redan .
1.Reansat katten ,földen blev att den skenade inte lika mycke på tomgången .
2. bytat LMM (bosch ) .
Jag har INTE bytat spjällhus . har kollat felkoder och fick fram att LMM var kass vilket är bytt
Samt att bilen "begär" felkod på spjällhus , vad nu de ska betyda .
fanns även en felkod på Kamaxellägesgivare ,vad nu de ska betyda ? .
Mycke TACKSAM för svar // Linus
- By Lelleprinter